Skip to content

FRA – den oändliga historien…

september 26, 2008

*skakar på huvudet*

Jag har skummat massor med inlägg på olika bloggsidor – läst regeringens 15 punkter och även sett att Fp-kvinnorna nu säger sig vara för FRA lagen med alla de förändringar som gjorts.

Alliansen säger sig vara enig…

Jaha.

Men kan någon förklara för mig, som inte har kunskap så det räcker till för att uttala mig i detalj, varför det fortfarande känns FEL?

Det blir inte mer rätt i mina mycket jordnära ögon oavsett om man ändrar 25 punkter!

Rätta mig om jag har fel, hemskt gärna, men är det inte så att oavsett så kommer massor med information att gå igenom ett system som styrs av initierade?

Punkt nummer 13 är intressant tycker jag…

Om information från själavårdande samtal skulle komma till FRA måste den omedelbart förstöras.

Vem bestämmer vad som är själavårdande samtal och vem bestämmer om det själavårdande samtalet är ett hot mot nationens säkerhet och i så fall varför?

Jag känner mig inte ett dugg bättre till mods av dessa 15 punkterna! Visst har man försökt sätta på både bälte, hängslen, sparkbyxa och blöja på lagen om FRA men…

Hur jag än vänder och vrider på det, smakar på det, ältar det och försöker förstå det kan jag inte bortse från min magkänsla.

Det känns fortfarande fundamentalt fel.

Hmmm.. Jag har en idé! Vi tillverkar ett e-postprogram med massor med trevliga alternativ som ska tala om för FRA vad det är vi skickar för något! *skrattar*
Det kan bli kul.
en vacker solnedgång står för ”själavård” och en bomb står för ”planering av otrevligheter!”

Jag vet inte riktigt vilken symbol man skulle ha för politiskt oliktänkande – men någon borde man kunna hitta!

Lolo

One Comment leave one →
  1. september 26, 2008 17:57

    Tjena Lollo.

    Det är svårt att vara nöjd i nuläget, men ändringarna är i alla fall signifikanta.

    Detta hade aldrig blivit verklighet om våra fp-dissidenter (enbart kvinnor, intressant!) inte hade vågat stå upp och säga emot. Nu kommer säkerligen en svekdebatt där dessa starka personer hamnar i blåsväder för sitt ja. Men av två onda ting får man ta det minst onda. Jag tycker att de förtjänar beröm, även om jag står fast vid min åsikt att en bred parlamentarisk utredning skulle ha utrett frågan.

    Kolla även in Eslövs politiska blogg där jag skriver, http://fpeslov.blogspot.com

Kommentera

