Skip to content

Heja ungdomarna

februari 14, 2009

När man slår upp tidningen på morgonen och i vanlig ordning inleder med att titta på den lokala Höganäs-sidan och upptäcker sin dotter på hela uppslaget blir man först lite paff, kanske lite röd om kinderna… Sen blir man stolt!

Stolt över engagemanget som finns hos många av våra fina ungdomar i kommunen – oavsett vilken förening, fritidsgård, råd, styrelse eller övrig plattform som används för att försöka ta del i, skapa och förändra förutsättningarna för sina liv!

Journalisten Göran Holmqvist har fångat grundtanken och hela konceptet med TUFF respekt alldeles ypperligt och med stolt klappande mammahjärta läser jag min dotters kloka ord.

Jag ägnar också en tacksam och varm tanke till var och en av oss vuxna i kommunen som drar sitt strå till stacken för att engagera och stärka våra barn och unga.

Alla fritidspedagoger, lärare, ideella krafter, föräldrar och alla andra också för den delen. Ingen glömd…

Jag ler åt mitt eget tydligen outsinliga engagemang för att skapa en kommun med hjärtat på rätta stället, åt alla de politiker som jag prackat på mina egna åsikter och som också vill stödja och hjälpa våra ungdomar – vår framtid.

Mest av allt tycker jag det är fantastiskt att få se dem växa i takt med att de får ansvar, möjligheter och förtroende att skapa och påverka…

Jag höjer min temugg i en tyst skål till alla som finns där ute och hjälper till att bidra.

Innerligt tack…

Lolo

One Comment leave one →
  1. Annika Bergli permalink
    februari 17, 2009 09:15

    Vilken klok dotter du har.. måste vara efter mamma.. *ler*

Kommentera

