Skip to content

Skolmat vs en hel massa..

mars 3, 2009

I dagens HD kan man läsa att kommunalrådet, kostchef och nya nämndsordföranden för utbildningsnämnden åt lunch på Kullagymnasiet.

En utredning om matsituationerna i Höganäs gjordes förra året på mitt initiativ som representant i nämnden för Folkpartiet, och det har givit resultat på många skolor där miljön har förbättrats. Kvaliteten på maten finns det säkert lika många åsikter om som det finns elever och föräldrar! Vissa tycker det är mycket bra, andra vill inte höra talas om att äta i en skolmatsal.

Jag tror det är lite mode i det hela också. Man ska helt enkelt inte tycka maten är god i skolorna! Jag tillhörde en sådan konstig elev som redan för 20 år sedan (när jag gick i nian) faktiskt gillade maten.

Jag har ätit på många skolor i kommunen och måste hålla med kommunalrådet. Det är mycket bättre än när vi var små.

Därmed inte sagt att bra inte kan bli bättre! Det är kanon att de kommer att äta på skolan en hel vecka – då kan de bilda sig en rejäl uppfattning om inte bara maten utan stämningen, utrymme, ljudnivå, arbetsmiljö för både personal och elever och en hel del annat.

Lolo

No comments yet

Kommentera

