Skip to content

Folkpartiets valresultat

juni 9, 2009

Jag vill rikta ett stort tack till alla dem som röstat på Folkpartiet i EU valet i hela Sverige naturligtvis men särskilt i Höganäs!
Vi ökade med fantastiska 8,3 % och blev därmed Höganäs kommuns andra största parti. Hur, varför och vad som gjort att ert förtroende för oss ökat spelar för mig inte någon roll, jag är bara lycklig att så är fallet.

Mina egna värderingar är jag tydlig med och jag står stenhårt för min socialliberala ideologi. För mig är det enkelt, det handlar inte ens om politik utan om vad jag som människa anser är rätt och rättvist. Alla de små, de utstötta och de svaga i samhället ska ha en ärlig chans – man ljuger inte, hycklar inte, står för sina handlingar och tar ett personligt ansvar – oavsett var i hierarkin man befinner sig.

Att gemensamt arbeta för att samhället ska vara mer accepterande och mer liberalt helt enkelt känns toppen! På vilket sätt man gör det, via politik eller som ”vanlig” medborgare väljer man själv, men jag vill påpeka att i min bok finns det inget som heter ”vanlig” medborgare. Vi är alla unika, speciella och har våra egna styrkor och svagheter. Vi har alla ett eget val även om det ibland känns som om man inte har det.

Många varma och medmänskliga hälsningar

Lolo

No comments yet

Kommentera

