Skip to content

Sanningen är illa hörd, men tål att upprepas

september 22, 2009

Jag tittade på en rekommenderad länk på Youtube… ”The girl who silenced the world for 5 minutes”.

Flickan säger samma sak som jag sa när jag var 10 och det skrämmer mig!

Full av åsikter redan tidigt i livet var jag en av de barn som uttryckte sin önskan om att vuxna människor skulle ta bättre hand om naturen, djuren, världen som helhet och framförallt – oss barn. Att se denna unga flicka säga samma sak 25 år senare – dock inför en betydligt viktigare församling – ger mig rysningar av obehag.

Vad som än görs i olika forum och olika toppmöten världen över – så sker det långsamt. Kanske har vi inte den tiden… Kanske är vi om 25 år fortfarande kvar på samma ställe…

Det är min djupaste förhoppning och envisa tro – att människan ska övervinna sig själv och fokusera på det som är viktigast.

Planeten och barnen.

Lolo

No comments yet

Kommentera

