Skip to content

vi är åtminstone på gång och många av oss har gjort saker länge!

oktober 1, 2009

Läser om fru ordförandens uttalanden efter utbildningsnämndens möte i tisdags med ett leende.

Oavsett vad man väljer att kalla resan till Auschwitz – värdegrundsresa eller projekt för hållbar utveckling – så är den kvar. Våra elever får åka iväg även till våren.

Den fältassistent som jag kämpat hårt för är också kvar – tack och lov!

I en allians är det inte alltid lätt för oss småpartier att tillgodoräkna oss det vi gör men jag tycker att folkpartiet ska vara stolta över mycket som vi arbetat för i många nämnder. Fältassistenten är bara ett – om än lysande – exempel!

Ytterligare en artikel drar till sig min uppmärksamhet – nämligen den om ungdomsgängen.

En enkel fråga bara… gissa varför jag kämpat så hårt för fältassistenter i kommunen? Varför drog vi igång TUFF respekt? Det är skönt att övriga politiker tog mig på allvar, och att de tog Janne och Kristina på allvar!

Till alla som kämpar för en bra värld för våra ungdomar – go for it!

Lolo

Kommentera

