Skip to content

Ensamkommande flyktingbarn

oktober 12, 2009

Jag har funderat runt detta ett tag nu…
Hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte alls komma på en enda vettig anledning till att INTE ta emot dessa barn!!

Höganäs kommun tar i dagsläget inte emot några ensamkommande flyktingbarn och har olika argument till det, men inget som jag kan känna är tillräckligt.

frågetecken

Varför gör Höganäs kommun inte det?

När jag fördjupar mig i mina tankar och analyserar hela grejen återkommer jag alltid till detta:

Tänk om det var mina barn som jag hade varit tvungen att skicka iväg – på vinst eller förlust – många hundra mil bort från mig?

Vad hade mina barn tänkt eller känt när de väl kom fram, utan något stöd och någon vägledning?

Ja. Då var den analyseringen slut…
Visst har jag tittat på detta från alla håll och kanter, men jag kan inte – och då menar jag KAN INTE – tycka att det är ok att inte ta emot dem!

De är ju barn, för sjutton, alla barn är värdefulla!

Fler än jag funderar naturligtvis runt detta och Rädda Barnen är inne på rätt spår.

Lolo

 

HD 10/11-09

Kommentera

