Skip to content

Att göra sin röst hörd…

januari 24, 2010

Nä det lönar sig inte att tjura.

Kort och gott…

Alla har inte lusten, orken, intresset eller tiden att engagera sig politiskt. Alla har vi en vardag att ta hand om. Med den förståelsen och acceptansen för att ALLA människor väljer själv var, hur och om de vill engagera sig eller inte – vill jag bara säga några saker.

Om man inte vet HUR, VAR eller ATT man kan göra sin röst hörd – och att det man säger dessutom tas i beaktande – är det inte lätt att göra ett VAL!

Med ytterligare en förståelse i backhuvudet – den att det tar TID att förändra och att bra förändringar bör få TA TID för att utvecklas och sätta sig vill jag säga:

Man vet inte om något fungerar förrän man har försökt!

Därför startade jag en grupp på Facebook (för er som har det) som heter Höganäs Medborgarpanel. En sådan önskar jag fanns i kommunen också – där folk kunde tycka till om vad vi politiker sysslar eller inte sysslar med. Det finns inte i dagsläget – men jag vet att Fp Höganäs är för det. Att gå in på olika skäl för och emot känns överflödigt men….

Att inte ha det för att olika spel förs under ytan och människor inte respekterar varandra i sina inlägg är så dumt och sänder fel signaler!

Reglerna i Höganäs Medborgarpanel på Facebook är enkla:

Inga påhopp – men sådant ska säga sig självt tycker jag
Man skriver och står för det man tycker
Respektera andras åsikter – så som du önskar att dina ska accepteras och respekteras!

Varför måste det vara så svårt? Att behandla andra så som man själv önskar bli behandlad?

Ensam kan man inte flytta berg, men tillsammans! Så jag fortsätter med det jag gjort hela tiden – och i synnerhet sedan jag blev politiskt aktiv – Envisas

De bästa lösningarna hittar man i HELHETEN!

Lolo

No comments yet

Kommentera

