Skip to content

Men Hallå!?

mars 12, 2010

*muttrar*

Ok – läser i HD där fältassistenten och polisen uttalar sig i frågan om de politiska motsättningarna mellan Höganäsungdomarna…. och så läser jag även kommentarerna.

Jag blir faktiskt irriterad ibland men jag försöker att vara objektiv och se helheter i allt – även om jag troligtvis brister på många områden som alla andra. Men nu blev jag trött!

Det är väl självklart att det finns både höger och vänsterextrema i Höganäs!! Där det finns det ena finns också det andra – reaktion och motreaktion – hur svårt kan det vara? Tycker vi tar bort skygglapparna!

och inte att blunda heller.......

Bland kommentarerna kan man läsa att människor efterlyser en granskning av tidningen – visst, granska på bara – men gör det då med båda ögonen öppna. Många är vi som har sett hakkors ritade på olika ställen i stan och lika många av oss har väl sett klistermärken och små affischer från vänsterhållet tapetserade på diverse hundlatriner och annat. Det är inte påhitt eller påhopp – det är ett faktum!

Att tidningen målar ut det som politiskt våld och politiska motsättningar skulle jag kunna ha invändningar mot – men som jag tidigt fick lära mig av kloka människor:

Man ska inte tro på allt bara för att det står i tidningen. Använd kritiskt tänkande.

Motsättningar finns på alla plan, i alla samhällsstrukturer och i alla klassrum – och det är högst mänskliga faktorer som ligger bakom så kan man kalla det vad man vill.

Det är ändå vi vuxna som måste visa våra barn och ungdomar vägen!

För att värna och skydda den fria värld vi vill leva i får vi nog ta och steppa upp ett par pinnhål och just visa vägen! För det finns extremer.. här i Höganäs och överallt annars också.

Lolo

Ps.. Fältassistenter, poliser, nattvandrare och alla andra vuxna med civilkurage och skinn på näsan – Ös på bara!

No comments yet

Kommentera

