Skip to content

Tänk efter före kanske?

augusti 3, 2010
För en fri värld

Uppdatering med anledning av Görans utmärkta uttalanden i HD!

Det är säkert bara jag, men när jag läser dagens artikel i HD om kommunalrådets vändning i höghusfrågan i hamnen kan jag inte låta bli att dra på munnen lite. Ibland är det bättre att tänka efter – före… Klart att man ställer sig frågan om det är för väljarnas skull – inför stundande val alltså – men jag hoppas å andra sidan att det även efter valet är den linje som kommunalrådet nu vill följa. Inget är ju över förrän vallokalerna stänger säger man ju… eller?

Han ondgör sig lite om Folkpartiet och att vi så tydligt – även i denna fråga – haft en annan åsikt:

Nu är det upp till bevis vad Folkpartiet egentligen tycker och inte bara komma med fraser som att hamnområdet ska utvecklas men utan att ange vad det konkret innebär, säger Péter Kovács.

Jaha – då gör vi väl det då, men vi har inte pengar att lägga på arkitektritade förslag. Inte tänker vi försöka oss på att använda skattebetalarnas pengar heller. Vi har sagt tydligt att vi gärna ser en fortsatt utveckling av hamnen – bygg gärna, men gör det smakfullt, lågt och passande. Vi är inte en storstad med en storstads behov, hotell är kanske en fin dröm, men håller det? Om det kan man spekulera länge, personligen (observera här att det är jag personligen!) tycker jag att hamnen ska få fler trevliga små affärer, caféer och mötesplatser för allmänheten. Jag gillar känslan av småstadshamn – om jag vill ha stora monsterbyggnader är det inte så långt till Helsingborg…

Eller vad sägs om en ny jollebrygga? Café ute på piren?

Ytterligare en tanke som slår mig… ska man inte arbeta FÖR kommunens invånare ALLA fyra åren och inte bara valåret?

Lolo

Kommentera

