Skip to content

raka rör och inget tjafs!

augusti 11, 2010

Initiativet från tre folkpartister, Pernilla Bergqvist, Haralampos Karatzas och Peter Kjällkvist, är lysande tycker jag – och lägger här en länk till Facebook-gruppen ”Jag vill ha en juste valrörelse 2010

De skriver bland annat:

Vi vill motverka en valrörelse som domineras av personangrepp, svartmålning och demonisering av motståndarna.

För mig är detta en sådan självklarhet att jag redan hunnit bli både mörkrädd och skakad av diverse otrevligheter som skrivs, sägs och (framförallt) hur människor agerar i valrörelser… Vissa anser att jag har en naiv tro på samarbete och på människan – det må vara fallet – men jag tänker inte sluta tro på att vi människor kan uppföra oss anständigt mot varandra oavsett vem som försöker ändra min åsikt!

Tack alla tre för ett mycket bra initiativ!

Lolo

Läs också Per Altenbergs åsikter i frågan och Annika Beijboms

4 kommentarer leave one →
  1. augusti 11, 2010 14:11

    Hej Louise,
    Vad snygg din blogg är!
    /Annika
    🙂

  2. louisestjernquist permalink*
    augusti 11, 2010 14:14

    Tack Annika! 🙂

Trackbacks

  1. Per Altenberg – ett liberalare Sverige » Blog Archive » En anständig valrörelse
  2. En enkel påminnelse « Haralampos

Kommentera

