Skip to content

ange miljöskäl utan skäl?

augusti 17, 2010

Har de inte hunnit med sin valrörelse?

Hörde på radio och läste i HD om förslaget att inte affischera i Höganäs av miljöhänsyn. Ja men det låter väl toppen??

Men som vår Göran Olsson också uttryckte det i HD – är det inte lite väl sent att komma med det? Om ett sådant fantastiskt skäl faktiskt föreligger förmodar i alla fall jag att det borde hörts och sagts något om det för länge sedan.

– En minut i tolv och endast några veckor före valet gör Moderaterna ett sådant här utspel. Beslutet inom partiet måste ha tagits tidigare och vi har ju väntat på ett gemensamt policybeslut om affischering. Vi kommer att affischera, säger Göran Olsson (FP).

Intressant är att tillägga att folkpartiet i Höganäs faktiskt inte har affischerat under flera omgångar av just miljöskäl – men då angav vi det i god tid.

Affischer kommer, på återanvända stommar, och jag tror bestämt att det i första hand handlar om riksmaterial. Om det ska serveras fika ställer jag gärna upp och promenerar med de äldre efteråt – och även med de funktionshindrade!

Att använda sig av svaga individer för att vinna billiga poäng har jag tidigare uttryckt starkt motstånd mot – och jag kan inte annat än att tycka att detta är ett liknande fall. Jag citerar mig själv:

Vad gagnar det våra funktionshindrade, äldre eller andra utsatta grupper används som vapen i en politisk debatt för att försöka skaffa sig billiga politiska poäng?

Lolo

2 kommentarer leave one →
  1. augusti 17, 2010 20:29

    NÄSTAN, lika kul som den socialdemokratiska butlern i tunnelbanan i går:))) Är det 1a april hela valspurten till mål nu eller?

  2. augusti 18, 2010 07:53

    🙂 ja det kan man verkligen undra! Finns kanske bättre sätt att gå till val?

Kommentera

