Skip to content

vänstern orolig och vi tydliga!

augusti 26, 2010

För mångfald... precis som regnbågen

Så har vi presenterat våra tankar och visioner för kommande mandatperiod – 2011-2014 för media och för den som känner sig manad hittar ni hela vårt Handlingsprogram Folkpartiet Höganäs Hemsida.

Via HDs nätbilaga kan man ju se när någon har bloggat och länkat till artikeln – och där hittar man vänsterpartiets blogg. Det är ju så med mediautrymme att det sällan räcker till allt man önskar förmedla – så även denna gång – men det är klart att man kan dra sina egna växlar utefter det, vilket jag tycker att vänstern gör.

Nå – lite kan jag kanske förtydliga men annars är det fritt fram att läsa vårt handlingsprogram som sagt…

Privatisering av olika verksamheter är inte ett självändamål och enligt Fp inte något som ska göras godtyckligt – MEN!!! Valmöjligheten SKA finnas!! Detta är inte för att urholka något alls utan för att TILLFÖRA olika alternativ för medborgarna! Om det nu var så att bara de ”rika” hade möjlighet att utnyttja de privatiserade verksamheterna skulle jag också ropa högt, men så är det ju inte. Privata skolor är faktiskt en möjlighet för alla familjer att välja – är det då inte logiskt att man också kan välja privata vårdboenden?

Att sälja ut hela kommunen känns inte aktuellt – dessutom är kommunen tvungen att erbjuda den service som enligt lag ska finnas. I min bok är det toppen att det finns valmöjligheter och att man inte blir tvungen att vara låst i en verksamhet som kanske inte har det som behövs för just den enskilda individ. Individens frihet gentemot staten är viktigt för mig. Och jag var inte för FRA lagen heller…

Jag gillar inte ”storebror som tittar på mig” eller bestämmer var, vad, hur och varför jag ska göra något!

Om individens frihet till utveckling och självbestämmande – frihet under ansvar – är något som betraktas som konstigt så är jag belåten med att tillhöra folkpartiet liberalerna!

Lolo

3 kommentarer leave one →
  1. augusti 26, 2010 11:32

    Hur går det ihop att du är mot FRA-lagen men är belåten med att tillhöra folkpartiet? FRA representerar ju det största sveket mot FPs liberala ideal i partiets historia.

  2. louisestjernquist permalink*
    augusti 26, 2010 11:59

    Vi är fler som tycker som jag – och hur det går ihop? I ett liberalt parti finns det utrymme för många olika åsikter…

Trackbacks

  1. Vänstern är orolig och Folkpartiet är otydliga

Kommentera

