Skip to content

oh vad härligt det är med liberalism!

augusti 27, 2010

Läser om Mp:s tankar om Höganäs framtid i HD och undrar lite småleende om de har läst vårt handlingsprogram?

Tja inte mig emot!

De trycker på demokrati och delaktighet – tjolahopp! Det har jag tjatat om i fyra år nu 🙂

De pratar också om översiktsplanen och att värna om byarna – hipp hipp! Ännu mer igenkännande! För att inte tala om hur mycket Ros-Mari Paulsson måste känna igen det… Har ju varit hennes käpphäst i säkert tio år nu.

Vidare pratar de om att hamnen ska utvecklas men varsamt (ja ungefär så säger de enligt HD) – Tjohoo! Tror faktiskt inte någon har missat var Fp står i den frågan.

Mer resurser till skolan? Japp Japp – kolla bara handlingsprogrammet om inte alla de olika inlägg jag gjort är är tydliga nog.

Värna Erik Ruuth och våra fina ungdomar? Samma här tror jag – ingen kan ha missat min envisa kamp för ungdomarna.

Cykelvägarna är också en av Ros-Maris käpphästar och att varken höja eller sänka kommunalskatten är ju precis exakt vad Fp skriver i handlingsprogrammet.

Jag blev riktigt glad över att läsa artikeln faktiskt och inser att det nog finns en liten liberal gömd i varje individ! Men vad härligt!

Lolo

Kommentera

