Skip to content

Visioner och intentioner

augusti 27, 2011

Tack alla engagerade lärare på Kullagymnasietför en trevlig debattkväll! Nu tycker jag, som jag upprepade flera gånger, att vi fortsätter träffas för att ha kreativa och visionära diskussioner!

Folkpartiet vill att Skånes bästa skolkommun ska heta Höganäs och för att komma dit behövs en tydlig politisk intention och en vision – först då kan vi påbörja arbetet för att nå dit.

Vi har många gånger ställt frågan ”vad vill vi med skolorna i Höganäs kommun?” både i målarbete och annat. Att vara visionär och ha ett långsiktigt mål är något jag anser politiker ska våga vara och ha. Vi vågar uttrycka tydligt vad vi vill – och Skånes bästa är en bra början. Sen kan vi ta Götalands bästa och så småningom även Sveriges bästa.

Men det kräver arbete , prioritering – och resurser. Det behövs en VILJA också!

Det krävs inte mycket för att lista ut vad jag tycker – det är nog bara att söka på HD tror jag bestämt. *skrattar* Jag har varit extremt tydlig hela tiden. Det kallas att hålla sin linje på politikspråk.

En sak till…

Allt vi gör skickar signaler till medborgarna – och en bra sak att komma ihåg är att:

Vi är inte politiker för att VI ska bestämma utan för att ALLA ska kunna göra det!

Representativ demokrati kallas det visst. Då är det bra om vi står för det.

Lolo

 

No comments yet

Kommentera

