Skip to content

måltidsavgifter och webbtv

november 20, 2011

Det rör på sig i politiken i Höganäs.

Nyligen bloggade jag om vårt förslag om att höra vad eleverna tycker om sin miljö – på olika sätt – och nu är det full rulle i HD om sprickor och oro i olika läger. Det är alltid kul att höra hur stort allt kan låta! Jag vidhåller med bestämdhet att vi är ett eget parti, med egna åsikter, även om vi ingår i alliansen. Allt betyder faktiskt inte katastrof – fast det är klart, det beror väl på hur man ser på saker och ting =D

Måltidsavgifterna på Kullagymnasiet ska upp i fullmäktige för beslut och i utbildningsnämnden blev det röstning om saken. Jag valde att avstå. Jag är av åsikten att vi visst kunde föreslå fullmäktige att avskaffa – jag ser inte vitsen med att ha avgiften kvar när alla kommuner runt om oss avskaffar sin avgift. Nå – jag sitter ju i fullmäktige också och har förmånen att få ta ställning där!

Sen har vi ju själva fullmäktige som ”goes cyber” nästa möte den 24 november!

Som jag sa till lokaltidningen så tycker jag det är bra och tror visst att det kan leda till större intresse och delaktighet från medborgarna, men jag tror att det är fel ände att börja i. Icke desto mindre ska det bli jätte roligt att se hur och vad som förändras vid nästa veckas sammanträde!

Och när det gäller större medborgardeltagande och inflytande…behöver ingen vara orolig… Jag har saker på gång som förhoppningsvis kan hjälpa till att skapa just det. Håller det för mig själv fram till onsdag, men sen lär det bli tydligt!

Lolo

No comments yet

Kommentera

