Skip to content

Trotsar regn och är ute!

mars 18, 2012

Efter en – vid närmare eftertanke – helt enkelt överbelamrad vecka, har jag spenderat större delen av helgen utomhus trots väder.

Henry har varit hemma och som vanligt är det full rulle då – men jag älskar det. Han fick en sax i handen och har ”hjälpt” sin mor (dvs mig då alltså) att klippa ner gamla, torra perennkvistar. Det gäller dock att vara på sin vakt när ”lill killen” (fnys, så lagom liten…) stjälper till. Vips så åker det lite extra och hoppsan! där försvann en halv rosbuske för att han hittade den stoooora sekatören i äppelträdet!

Nä det är klart att den inte ska hänga i trädet, den var helt enkelt kvarglömd.

 

Trogna följeslagare oavsett väder

Trädgårdsarbete är så härligt terapeutiskt och ger sådan möjlighet till eftertanke. Så med fladdermushörseln på helspänn har jag kontemplerat och funderat, och med jämna mellanrum påpekat att man INTE får lov att klippa, gräva eller hacka på ställen som mamma inte har pekat ut.

Idag har funderingarna handlat om den bok jag skriver och som heter ”Livet med annorlundaskap” och de föreläsningar som hör ihop med det. Tankarna har också behandlat mitt politiska engagemang och hur man balanserar allt det man vill göra med tiden som aldrig räcker helt. Mitt eviga dilemma – för mycket engagemang i för många olika saker. Men jag har blivit mycket bättre på att fokusera ner och knyta ihop säcken.

Imorgon är det en ny vecka och älskade Henry åker till boendet, för att sedan komma hem igen nästa måndag. I veckan som gick har vi också haft nätverksmöte runt Henry – givande hoppas jag – och vi får se vad som händer framöver.

Det gäller att aldrig ligga på latsidan och att alltid planera några år fram i tiden.

Nu.. dags för så vardagliga saker som kvällsmat!

Lolo

No comments yet

Kommentera

