Skip to content

Det demokratiska Höganäs

december 3, 2013

Jaha – då har Helsingborg bestämt att dra igång medborgardialoger via nätet. Alldeles lysande tycker jag, alla sätt som stärker demokratin är av godo (och alla sätt är bra utom de dåliga)

Det är bara att gratulera att Helsingborgarna håller god fart!

Själv lämnade jag motion om att införa en medborgardialog i Höganäs tidig vår 2011 och sedan följde min motion om att använda demokratibarometern i Höganäs lite senare samma år.

Nu i skrivande stund, 3 december 2013, är de fortfarande inte färdigbehandlade!

Visserligen har den parlamentariska gruppen – som består av enbart representanter från kommunstyrelsen (alltså en liiiten del av oss fritidspolitiker i Höganäs) – arbetat med båda mina motioner under snart ett års tid… så då hoppas jag minsann att det blir ett rungande JA på dem båda!

Men att det ska ta sådan tid då?

Lolo

No comments yet

Kommentera

