Hoppa till innehåll

övervakning

mars 22, 2012

Så har vi alltså klubbat datalagringsdirektivet.

Jag är inte expert inom området men är av naturen mot övervakningssamhälle och tror på individens ansvar. Jag var emot FRA lagen också och kan inte påstå att jag på något sätt är för detta direktiv

Debatten är intressant att lyssna på och visst kan delar av mig förstå argumenten för detta, men jag kan inte – det går inte – tycka att det är en utveckling på rätt håll!

När dessutom röster höjs som säger att det inte alls blir lättare att komma åt grov brottslighet ställer jag mig stilla frågan…

Var är vi på väg?

Lolo

 

 

One Comment leave one →
  1. mars 24, 2012 00:56

    Typiskt sossarna. Fiffla INTE med hyran. Men mass-avlyssna gärna alla oskyldiga medborgare.

    Hur många Juholt går det på en DLD?

Lämna en kommentar